Forni

Läste detta på Michaela Fornis blogg, och det stämmer så väldigt bra in på mig!

När jag och en kollega åt lunch förra veckan och jag fick in min cola drack jag fyra stora klunkar, ställde ner glaset och brast ut i ett jätteleende. "Jag är så lätt att göra glad!" sa jag. "Och så lätt att göra ledsen..." svarade hon.


Igår kväll var jag överlycklig ena sekunden för att jag ska få en katt! (fortfarande lycklig över just detta och längtar som bara den!) men sen bara timmar senare var jag så hemskt ledsen, somnade gråtandes och vaknade gråtandes och har inte kunnat sluta sen heller. It keeps coming back, fick gå hem från jobbet för det bara rinner ur mina ögon, det här med självbehärskning är inte riktigt min grej =/

 

Nu sitter jag uppkrupen i soffan med en kopp te framför Harry Potter, idag ska jag vara ledsen. Imorn ska jag ta tag i mitt liv och sluta vara ledsen över saker jag inte kan påverka.

 

Ska börja dagen med en promenad och sen ska jag städa bort alla julsaker och göra lite vårfint här hemma och på söndag blir det dans på friskis!

 

 

Fotat av mig, oredigerat

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0