Kärlekslås

Läste precis om en väldigt mysig tradition eller vad man ska kalla det i vissa länder, finns i tex kina och frankrike och massa fler ställen också skulle jag tro! När man gifter sig eller man har träffat nån man älskar väldigt mycket så sätter man ett hänglås med namnen på personerna i fråga på en bro och kastar nyckeln i vattnet. Det ska vara som ett symbol på att kärleken ska hålla lika länge som bron, man kan även göra samma sak med sina vänner och då ska vänskapen hålla lika länge som bron. I Kina sätter många lås på kinesiska muren, och så länge muren står kvar så länge håller deras kärlek till varandra också! Jag måste säga att jag tycker det är en väldigt fin gest, skulle kunna tänka mig att göra nåt sånt när jag gifter mig eller förlovar mig!
Bilder lånade från google.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0